Ärlig och uppriktig?

Jag har alltid ansett mig själv vara en ganska ärlig och uppriktig människa men tyvärr är det så att jag har valt att vara så neutral som möjligt i min "vanliga" blogg. Inga djupgående analyser av hur jag mår eller vad jag tycker om vissa beteenden i samhället.  Detta för att skona mina nära och kära samt för att skona mig själv - dels från onyancerade kommentarer och dels för att är det jobbigt att lätta sitt hjärta när man vet att alla man känner läser bloggen. Det är inte särskilt ärligt och jag mår illa av att inte kunna få ut allt jag känner och tänker så därför startar jag en ny blogg - den här, där ingen vet vem jag är och där jag kan skriva precis vad jag känner...

Kommentarer
Postat av: blomma

i början ger man länken till alla sina vänner. och rätt vad det är har man målat in sig i ett hörn - bloggen styr sig själv på nåt märkligt sätt och man kan inte vara privat längre.

jag har löst det genom att ha två bloggar - en offentlig och en lösenordskyddad. de är ganska olika. ibland kan jag önska att de var en och samma men det går inte - jag måste ha en privat sida också.

kram från Blommaland!

2008-01-24 @ 12:20:01
URL: http://blommaland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0